השר אליהו: "פשרה? זה ספין; המערכת קושרת את ידינו"

מהדורת הבוקר No Comments on השר אליהו: "פשרה? זה ספין; המערכת קושרת את ידינו"

השר עמיחי אליהו לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר': "מתווה הפשרה שפורסם, הוא סתם ספקולציות וספינים. הליכוד מכחיש. אנחנו והציונות הדתית מתנגדים לכניעה הזו. חייבים לתקן את המערכת הזו מהשורש"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), מתייחס לפרסום בנושא הפשרה בחקיקה המשפטית ומבהיר: "אלה סתם ספקולציות. הליכוד מכחיש. אנחנו והציונות הדתית מתנגדים לכניעה הזו. אלה ספינים".

בראיון לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), אמר אליהו: "אנחנו מבטיחים הבטחות ולא מסוגלים לממש אותן, כי מערכת המשפט קושרת את ידינו. זו מערכת שפוגעת בביטחון האישי של כל אחד מאזרחי ישראל. אם לא נשנה את האיזון בין הרשויות לא נוכל לתקן את המצב המעוות שהגענו אליו אחרי 30 שנות שלטון אהרן ברק. הציבור כבר מבין מה קרה כאן".

לדבריו: "אני לא חושש לשלומה של הממשלה. אנחנו מתחילים לראות את הפירות של מעשינו. גם לשפץ בנין לוקח זמן. כשר בממשלה לוקח חודש וחצי גם להתקין שקע במשרד".

עוד הוסיף השר בנושא המשפטי: "יש פה מערכת שלמה שאין תחום שהיא לא משפיעה עליו. חייבים לתקן את הבעיה מהשורש. לכן הרפורמה כל כך חשובה. מערכות המדינה חסרות אנשים בדמות מאזיני קול חי. אנחנו צריכים לשאוף להיות חלק מהמערכות האלה. חזרתי מסיור בדובאי. הם לא נפגשים עם עולם הערכים שלנו".

השר אליהו ציין בנושא היחסים עם העולם כי "העולם מאוד אוהב את המורשת של העם היהודי. הגישה של המדינה הייתה להסתיר את זה ולהיות ככל העמים. אמר לי מישהו בדובאי תתגאו במורשת שלכם. במזרח התיכון שפה אמונית הרבה יותר מחברת. זה מדהים לראות שאפשר ליצור קשרים דווקא מתוך כבוד למורשת היהודית".

על בית המשפט העליון: "תפקידו של בית המשפט לפרש את החוקים ולא לחוקק. כיום יש סלט, הכל מתערב אחד בשני ואין הפרדת רשויות". עם זאת, סיים אליהו בנימה חיובית: "אני אופטימי. אנחנו בתהליך מבורך".



0 תגובות